در راستای آموزش و توانمندسازی کارکنان جهت پیشگیری از بروز فساد اداری:
جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل برگزار شد
رحیم یونسی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در این نشست با بیان اهمیت تقویت توان اداری در شفاف سازی فرآیندها و عملکردها بر اطلاع رسانی و آگاه سازی خدمت گیرندگان در خصوص فساد اداری و دسترسی آزاد به اطلاعات تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی ادارهکل آموزش فنی و حرفهای استان اردبیل، این کمیته به منظور همفکری در خصوص بررسی و اقدام در خصوص دستورالعمل های اجرایی، اولویت بندی برنامه های اجرایی در راستای سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم، به ریاست رحیم یونسی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل و سایر اعضا در اداره کل برگزار شد.
گفتنی است: بررسی وضعیت نظارت بر مراکز، لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط اداری در راستای صیانت از حقوق مردم ، برنامه بازرسی، رعایت بخشنامهها و دستورالعمل ها از موضوعات مطروحه در این جلسه بود.
"یونسی" مدیر کل آموزش فنی و حرفهای استان اردبیل ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و آرزوی قبولی عزاداری همکاران، اظهار داشت: اسلام وکتب دینی ما تاکیدات زیادی بر رعایت حقوق افراد دارد و آموزه های دین مبین اسلام به رعایت حقوق شهروندان تاکید دارد.
وی نفس انجام درست وظایف اداری وتکریم ارباب رجوع و رضایتمندی مردم بعنوان سرمایه اجتماعی را از وظایف اصلی مسئولان ادارات دانست.
یونسی در ادامه این جلسه اظهار داشت: مهمترین هدف از تشکیل این جلسه فراهم سازی زمینه مناسب جهت عمل به تکالیفی است که در ستاد صیانت از حقوق شهروندی برای این مجموعه تعیین شده است.
یونسی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به وجود کارگروه هایی با عناوین کارگروه امر به معروف و نهی از منکر، صیانت از حقوق شهروندی و ...خاطرنشان کرد که این کمیتهها در برخی حوزهها دارای همپوشانی هستند و از این رو لازم است که فصول مشترک این کمیتهها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
ایشان در پایان این جلسه خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا در جلسات مستمر آتی این کمیته، دستورالعمل های سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی را احصاء و عملیاتی کنیم.
بنا بر این گزارش طبق دستور جلسه برنامه ریزی های لازم جهت پیشبرد اهداف کمیته در سال جاری با محوریت آموزش و توانمندسازی کارکنان جهت پیشگیری از بروز فساد اداری و برگزاری دوره های تخصصی آموزشی نحوه برخورد و ارتباط با ارباب رجوع، مدیریت سکوت و مدیریت اعتراض مشتریان پس از نیاز سنجی و هماهنگی با سازمان مرکزی، تدوین برنامه عملیاتی برای کمیته وکلیه واحدها و بررسی شاخص های اختصاصی فساد اداری ارسالی سازمان مرکزی اقدام لازم بعمل آمد.
نظر دهید