در راستای ایجاد تحول و دستیابی به یک نظام مهارت آموزی موثر و اشتغالزا:
مهدی بهبود مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند
.jpg)
به گزارش روابط عمومی ادارهکل آموزش فنی و حرفهای استان اردبیل، در این دیدار که در راستای ایجاد تحول و دستیابی به یک نظام مهارت آموزی موثر و اشتغالزا صورت گرفت مهدی بهبود مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با ارائه گزارش عملکردی از فعالیتهای ادارهکل آموزش فنی و حرفهای اردبیل گفت: در این زمان میزان توانمندی و مهارت میتواند در رفع مشکلات و دستیابی به اهداف مردم بسیار مؤثر باشد. که این ادارهکل با تمام توان در راستای تحقق شعار سال به دنبال آموزش های مشارکتی و تقاضا محور است.
مهدی بهبود در این دیدار به بیان چالشها و فرصتهای موجود در حوزه آموزشهای مهارتی پرداخت و بر لزوم همکاری نزدیکتر بین اداره کل فنی و حرفهای و نهادهای دولتی و خصوصی تأکید کرد و همچنین به اهمیت ارتقاء مهارتهای جوانان و تأثیر آن بر کاهش بیکاری و افزایش اشتغال در استان اشاره کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در ادامه افزود: این ادارهکل با وجود مراکزی با پتانسیل بالا و ظرفیتهای گوناگون آموزشی، سعی داشته تا در راستای توانمند نمودن افراد فاقد مهارت نقش مهمی در حل معضل اشتغال افراد بخصوص جوانان داشته باشد.
وی در ادامه اظهار داشت: هدف آموزشهای فنی و حرفهای ترغیب مردم به فراگرفتن حداقل یک حرفه کاربردی است تا بتوانند تاثیرات مثبت در خود، محیط و جامعه ایجاد کنند و بارها پیشنهاد شده است که خانواده ها همانند دیگر آموزشهایی که آنها را در اولویت قرار میدهند، فراگیری حداقل یک حرفه برای فرزند خود را در سبد خانوار قرار دهند تا از همان ابتدا با آموزشهای مهارتی بیگانه نبوده و بتوانند برای شغل خود در آینده نیز تصمیم گیری صحیحی نموده و به مشکل برنخورند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان اردبیل در ادامه گفت: نگاه بالادستی باید نسبت به آموزشهای فنی و حرفهای تغییر کند.
صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن ابراز حمایت از برنامههای فنی و حرفهای، بر ضرورت توسعه زیرساختهای آموزشی و تجهیز کارگاهها تأکید کرد و همچنین خواستار ایجاد دورههای آموزشی متناسب با نیاز بازار کار شد تا جوانان بتوانند مهارتهای مورد نیاز را فراگیرند.
وی خاطرنشان کرد: این روند میتواند منجر به ایجاد یک سیستم ثابت پایدار در تربیت نیروی کار توانمند دارای مهارت برای دستیابی به اهداف گسترده کشورها در مسیر توسعه شود.
نظر دهید